Mijn eerste verslag na 2 weken Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Demi Könning - WaarBenJij.nu Mijn eerste verslag na 2 weken Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Demi Könning - WaarBenJij.nu

Mijn eerste verslag na 2 weken Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Demi

18 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hier dan mijn eerste verslagje. Ik zit inmiddels al weer 2 weken in Zuid-Afrika, maar de internetverbinding liet het niet eerder toe om wat van me te laten horen.

Onze reis startte in Düsseldorf. Vanuit daar vlogen we naar Amsterdam, een reis van maar liefst 25 minuten. In Amsterdam kregen we de mededeling dat ons vliegtuig naar Kaapstad 2,5 uur vertraging had. Maar dat mocht de pret niet drukken. We aten stroopwafels met wat andere Nederlanders van een man die zijn tasje met gekochte stroopwafels (100 stuks) naast zijn stoel had laten staan.

11 uur later kwamen we op zaterdagavond eindelijk in Kaapstad aan en werden we opgehaald door een Nederlandse man waarvan we ons huisje huren. Bij ons huisje aangekomen zijn we gelijk naar bed gegaan, want de volgende ochtend werd ons autootje om 09.00 uur gebracht. Een leuk klein blauw autootje waarmee we ons prima redden. Ze rijden hier overigens links, maar ook daar wen je snel genoeg aan. Waar je minder snel aan went is het roekeloze rijden hier. Auto’s stoppen overal en mensen zijn behoorlijk ongeduldig, waardoor er erg vaak getoeterd wordt.

Zondags hadden we verder nog wat tijd om de omgeving te verkennen. We werden meegenomen naar de wijnvelden van Durbanville en zaten om half 12 al lekker aan een wijntje met prachtig uitzicht. Maandags zijn we toen begonnen met stage. Wij lopen stage in een opvanghuis voor kinderen die chronisch ziek zijn die door omstandigheden niet thuis kunnen leven. Na een korte introductie zijn we voorgesteld aan de ‘sisters’ van de afdeling waar we komende 9 weken nog zullen blijven. Ik werd gelijk als klimpaal gebruikt en ook mijn blonde lange haar was erg interessant voor de kindjes daar. De eerste week moest ik vooral erg wennen aan stage.

Voor het weekend stonden er 2 uitstapjes op het programma. De zaterdag zijn we naar Boulders Beach geweest. Dit staat bekend om de pinguïns die er overal op het strand rondlopen. Zondags hebben we de tafelberg beklommen. Door ons slechte internet hadden we ons niet goed ingelezen in de routes en dat hebben we geweten ook. De route die we hadden gekozen, bleek echt onmogelijk te zijn. Na een half uur wandelen vroegen we onszelf al af waar we aan begonnen waren. Klimmen over rotsen en smalle trappetjes omhoog.. we hebben alles gezien en doodsangsten uitgestaan. Na een tocht van 5 uur wandelen waren we eindelijk op het hoogste punt. Voor de terugweg kozen we maar veilig voor de kabelbaan en waren we met 3 minuten weer beneden.
Vervolgens weer een nieuwe week op stage. Gelukkig ben ik al iets meer gewend en word ik meer in het team opgenomen. Toch voel ik mezelf soms meer een babysitter dan een verpleegkundige. Ik loop stage op een afdeling met kindjes van 0 tot 3 jaar. En woorden als luisteren en discipline kennen deze kinderen absoluut niet. Zo zijn standaard zinnetjes bij mij: dat mag je niet doen, je mag elkaar niet slaan, je mag mij niet slaan en ga zo maar door… Ook gooien ze met eten als ze het ergens niet mee eens zijn. Jullie snappen wel dat mijn energie aan het einde van een stagedag op is.

Afgelopen weekend hebben we lekker rustig aan gedaan. We hebben Waterfront verkend. Erg druk en gezellig daar. Lekker uit eten geweest en in de zon een wijntje gedronken (eten en drinken kost geen drol hier). En lol gehad om een ober (wij wisten niet wie) die een wijntje voor ons kocht. Het bleek later een man te zijn van rond de 40, lelijk en kaal, maargoed de wijn smaakte er niet minder om. Ook zijn we naar Old Biscuit Mill geweest; een markt inclusief een groot gedeelte met eten en drinken waar zelfs een Nederlands kraampje staat met poffertjes en bitterballen.

Het is een lang verslag geworden.. Ik hoop dat de internetverbinding een beetje goed blijft, zodat ik wat vaker een verslagje kan schrijven. Internet is namelijk een luxe hier en werkt niet zoals in Nederland. Er was ons niet verteld dat de internet niet onbeperkt is hier, dus na het kijken van een film via internet was het internet op… oeps! Nu weten we het wel en hopen we dat het internet blijft werken.

Liefs uit Zuid-Afrika

  • 18 April 2016 - 21:59

    Suus Tok:

    Leuk om je 1e verslag te lezen. Succes en veel plezier daar x suus

  • 19 April 2016 - 15:05

    Herbert:

    mooi verslagje deem
    meeste had ik al wel gehoord natuurlijk
    wacht met smart op meer van die mooie foto's
    en hou een beetje mooi weer over voor ons.

    ga je zien

  • 19 April 2016 - 15:53

    Mila Könning:

    Leuk verslag deems je bedje ligt heerlijk hier ik hoop nog meer verhalen van je te horen!

    Liefs mila

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Demi

Actief sinds 01 April 2016
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 2698

Voorgaande reizen:

02 April 2016 - 30 Juni 2016

Stage in Zuid-Afrika

Landen bezocht: