Week 3 in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Demi Könning - WaarBenJij.nu Week 3 in Zuid-Afrika - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Demi Könning - WaarBenJij.nu

Week 3 in Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Demi

25 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

De wifi laat het nog steeds toe, dus hier iets sneller weer een verslagje vanuit Kaapstad.

Vorige week hebben we van maandag tot en met donderdag weer stage gelopen. Er zit helaas niet heel veel variatie in de dagen, dus hier valt niet heel veel over te vertellen.
Donderdagavond zijn we naar het vliegveld gereden om de ouders van Eline op te halen die hier aankomende 3 weken zullen zijn. We hadden van tevoren al schik bij de gedachte dat we met 4 man inclusief grote koffers in onze hyundai I10 moesten. Achteraf bleek dit allemaal prima te passen.
Het weekend zijn we gezellig met hen op stap geweest.

Vrijdag begon het weekend alleen vervelend, want het was ontzettend slecht weer. Het was dus verstandig om een binnenactiviteit op te zoeken. We hebben besloten om de spice route te gaan doen. Daar kon je verschillende dingen proeven zoals wijn, bier, chocola en biltong (dit is typisch zuid-afrikaans, iets van gedroogd en gekruid vlees). We hebben ons prima vermaakt ondanks het slechte weer.

Zaterdagochtend scheen de zon gelukkig. We liepen wat vertraging op, omdat we wat problemen hadden met het alarmsysteem rondom het huis. Het is hier allemaal heel goed beveiligd gelukkig, maar af en toe worden we er wel een beetje moe van. De bewoners van het huis zijn nu op vakantie, dus wij moesten de sensoren rondom het huis inschakelen als we weg gingen. Alleen gingen die sensoren af, terwijl wij buiten de poort stonden. Binnen 5 minuten stond er dan ook iemand van de beveiliging bij ons huisje. Gelukkig was het een hele aardige man en zei hij bij het weggaan: it's a pleasure to meet you! Inmiddels dus ook vrienden bij de beveiliging ;)
Vervolgens hebben we de ouders van Eline meegenomen naar Old Biscuit Mill. Het marktje waar wij vorige week ook al waren, maargoed met zoveel eten moeten we daar nog wel een paar keer heen gaan voor we al het lekkere eten geproefd hebben haha.. 's Middags hebben we het oudere gedeelte van Kaapstad bezocht en zijn we even door Bo-Kaap gereden, dat bekend staat om de gekleurde huisjes die er staan. 's Avonds hebben we lekker 'gebraaid' in de tuin van onze verhuurders, omdat zij momenteel op vakantie zijn in Nederland.
Zondag zijn we naar Cape Point en Kaap de Goeie Hoop gereden. Dit is het meest zuid-westelijke puntje van Afrika. Het is erg mooi daar. 's Avonds nog lekker uit eten geweest en dat was het weekend al weer.

Voor ons is inmiddels het 4e weekje stage al weer aangebroken, dus dat gaat erg snel.

xxx

• 25 April 2016 - 22:55

Jacqueline:

Wat leuk om je/jullie avonturen n beetje mee te beleven...

• 25 April 2016 - 23:04

Sybilla:

Hallo Demi en Eline,

Leuk om jullie verslagen te lezen. Zo te zien gaat het goed met jullie en genieten jullie volop. Nog hele leuke stageweken gewenst. Geniet ervan! Gr. fam. van Bindsbergen

• 26 April 2016 - 06:05

Suzen Teunissen:

Hoi Demi,
    Wat leuk om te lezen. Nog veel plezier en veel succes.
    Grtjes, Suzen

• 26 April 2016 - 16:49

Helga Polman:

Hallo Demi en Eline. Veel succes met jullie stage en heel leuk om een beetje mee te leven via het reisverslag