Weekend Stellenbosch, cheetah's en paragliden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Demi Könning - WaarBenJij.nu Weekend Stellenbosch, cheetah's en paragliden - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Demi Könning - WaarBenJij.nu

Weekend Stellenbosch, cheetah's en paragliden

Blijf op de hoogte en volg Demi

25 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vorig weekend zijn we dus een weekendje naar Stellenbosch geweest. Stellenbosch is een plaatsje zo´n 3 kwartier rijden vanaf hier en staat bekend om de vele wijnboerderijen. Dat moesten we maar eens gaan bekijken en met voorbedachte rade hebben we dus ook maar een overnachting in een bed and breakfast geboekt. Het plan was om fietsen te huren in Stellenbosch en op de fiets een wijntoertje te doen. Dat plan mislukte. Bij de informatiebalie kwamen we er namelijk achter dat er een taxibusje was die je eenmalig moest betalen en die je dan van wijnboerderij naar wijnboerderij bracht… IDEAAL! Achteraf ook maar goed dat we niet op de fiets waren gegaan. Er zijn nergens fietspaden en echt voorzichtig zijn ze hier niet met autorijden. We zijn die middag bij 3 wijnboerderijen geweest. Bij de eerste wijnboerderij deden we een chocolade- en wijnproeverij en bij de overige wijnboerderijen hebben we een aantal wijnen geproefd. We hebben dus flink wat kunnen proeven. Dat was ’s avonds ook wel te merken. De volgende dag zijn we naar ‘Oom Samie se winkel’ geweest en heb ik wat souvenirtjes ingeslagen en daarna zijn we naar een markt geweest. In de middag zijn we nog naar een wijnboerderij geweest waar ze wilde dieren hadden, zoals een cheetah, luipaard, leeuwen en tijgers. En toen zat ons weekend Stellenbosch erop..

Afgelopen weekend zijn we op zaterdag naar een cheetah outreach geweest. Hier mochten we het hok van de cheetah binnen en hebben we dit dier kunnen aaien. Erg indrukwekkend. Aan het einde van de middag zijn we naar waterfront gereden om daar wat te eten.

Zondags hadden we in eerste instantie nog niks gepland. Maar toen we ’s ochtends wakker werden leek het een heldere dag te worden, dus hebben we toen paragliding geboekt voor die middag. Dit hebben we gedaan vanaf Signal Hill. Het was echt super gaaf. Je hebt echt een super mooi uitzicht vanaf daar. Alles is gefilmd, dus gelukkig kan ik het nog een paar keer terugkijken. Helaas laat wifi het niet toe om het filmpje te uploaden. En natuurlijk is onze dag niet compleet zonder het af te sluiten aan de Waterfront met een hapje en een drankje, dus dat hebben we dan ook maar gedaan.
Maandag hadden we eigenlijk een ticket geboekt voor een open air cinema. Helaas kwam het met bakken uit de lucht vallen en werd de film afgelast. We hebben er niet veel geluk mee. 2 keer een open air cinema geboekt en 2 keer afgelast.

Aankomend weekend staat er o.a. een rugby wedstrijd op het programma. Tot volgend verslag!

• 25 Mei 2016 - 22:00

Herb:

Wat is dat toch met dat WATERFRONT van jullie dat je daar telkens naar toe gaat om te eten en te drinken.
    Want het is wel heel toevallig, heel heel toevallig dat we daar een hotel gehuurd hebben voor een paar dagen.
    als dat maar lukt
    herbert

• 25 Mei 2016 - 22:24

Jacqueline:

Wat leuk om al je avonturen te lezen en wat doen jullie een hoop. Cheetah's, paragliding, tjonge ben jaloers. Super hoor, geniet er nog lekker van. Ben benieuwd naar je volgende avonturen....grtjs

• 27 Mei 2016 - 12:56

Jan Kluitman:

leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken