De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Demi Könning - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Demi Könning - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Blijf op de hoogte en volg Demi

15 Juni 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Alweer een tijdje geleden dat ik iets van me heb laten horen.
De tijd gaat heel snel hier.

Zoals verteld in mijn vorige verslag hadden we tickets geboekt voor een rugby wedstrijd. Ja ja ik en een rugby wedstrijd… Rugby is dé sport in Zuid-Afrika, dus dit moesten we dan toch maar een keer meemaken. The stormers is het team van hier. Zij speelde die zaterdag tegen de cheetah’s. ’s Ochtends eerst nog even de markt in Hout Bay bezocht en toen op naar het rugby stadion. Een hele happening zal ik je vertellen. Onderweg super veel mensen op straat met shirtjes van de stormers. We hadden ons alleen iets beter moeten inlezen in de spelregels van rugby. We snapten er niet heel veel van, maar we hebben maar gewoon gejuicht als de rest van het publiek uit ons vak ook juichten. Echt leuk om een keer mee te maken. Op zondag zijn we de auto in gestapt naar Ceres om te gaan ziplinen. Een soort tokkelen boven ravijnen. De weg in de auto er naar toe was echt al de moeite waard en ook het uitzicht tijdens het ziplinen was geweldig.

Tussendoor natuurlijk weer een weekje stage, waarin ik de laatste dingetjes voor mijn stageplan heb uitgewerkt. We hebben die week ook een presentatie gegeven over de preventie van infectieziekte. Nou maar de vraag hoelang onze informatie wordt toegepast, want ze hebben behoorlijk hun eigen werkwijze.

Het weekend erna zijn wij naar Franschhoek geweest. Wederom een plaatsje dat bekend staat om de vele wijnboerderijen. Het was alleen mijn beurt om te rijden, dus we hebben niet veel wijnboerderijen gezien. We hebben daar wel de Franschhoek Pass gereden. Een super mooie bergpas met een geweldig uitzicht over veel wijngaarden. En daar hebben we eindelijk gezien waar we lang naar uitkeken… de baboons. Dit zijn een soort bavianen die in Zuid-Afrika in de bergen leven. Op zondag hebben we Lion’s Head beklommen. Gelukkig niet zo’n lange klim als het beklimmen van de Tafelberg. Met zo’n 1,5 uur lopen en klimmen was dit beter te doen. Daarna hebben we nog Chapman’s Peak gereden. Een super mooie kustroute.

De week erna zijn we tijdens stage met een sociaal hulpverlener meegeweest op huisbezoek in de sloppenwijken. Super indrukwekkend en interessant om te zien. En de sociaal hulpverlener heeft ons een lekkernij van hier laten zien. De voeten van een kip. Een hele gekke gewaarwording om die dingen op de barbecue te zien liggen. We hebben uiteindelijk 1 teen geproefd.

En toen brak alweer het laatste weekend samen met Eline aan. Kaapstad en de omgeving waren we inmiddels wel door, dus dat is goed afgestemd met de tijd. Dit weekend hadden we dan ook niet veel meer gepland. Zaterdagavond zijn we met de taxi naar waterfront gegaan om het laatste weekend goed af te sluiten met wat drankjes. We zijn naar een Ierse pub geweest. Eenmaal daar kwamen we erachter dat het Ierse rugby team tegen de Zuid-Afrikaanse springboks hadden gespeeld, dus er waren ook echt veel Ieren in de pub. Gelukkig dat we voor het weekend niet veel meer gepland hadden, want de zondag hadden we ook echt wel nodig om uit te brakken.

Inmiddels heb ik mijn stage beoordeling gekregen en heb ik deze stage afgesloten met een 9! Gisteren hadden ze een afscheidsbijeenkomst georganiseerd voor ons, echt super lief! En gisteravond zijn papa en mama aangekomen in Kaapstad. Vandaag onze laatste stagedag en dan 2 weken heerlijk genieten met papa en mama van het mooie Zuid-Afrika.

Liefs uit Zuid-Afrika

• 15 Juni 2016 - 19:31

Elise:

Hey Demi, gefeliciteerd met zo'n prachtig cijfer! En wat een leuke ervaringen heb je opgedaan! En dan nu nog een welverdiende vakantie!! Leuk dit van een afstand mee te mogen beleven. Geniet de laatste 2 weken van de vakantie met je pa en ma. En tot gauw!

Groetjes, Elise, maar ook van Fred, Lenn en Evi.

• 15 Juni 2016 - 20:30

Marian Nas:

leuk reisverslag, heb je goed kunnen volgen, gefelicteerd met je prachtige cijfer, daar doe je het tenlotte voor, nog een fijne vakantie, groetjes wim en marian nas

• 15 Juni 2016 - 23:32

Elise :

Hoi Demi super goed een negen voor je stage

• 15 Juni 2016 - 23:40

Lisette Polman:

Wat heerlijk om met een 9 je stage af te sluiten. Heel veel plezier de komende 2 weken met je ouders. Geniet ervan.

• 15 Juni 2016 - 23:43

Elise:

En nog heel veel plezier samen met papa en mama geniet ervan
    Liefs Henk en Elise

• 15 Juni 2016 - 23:43

Hanneke En Ruud:

Super leuk je stage periode zo te volgen.Voor ons op plekken met leuke herrineringen.
    Geniet van de twee weken met je ouders.

• 16 Juni 2016 - 22:37

Familie. V. Bindsbergen:

Hallo Demi,
    Wat leuk om jouw verhaal te lezen. Wat heb je al veel meegemaakt. Een 9 voor je stage. Top